Regulamin
REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO MENTER dedykowanego klientom biznesowym (B2B)
§ 1 DEFINICJE
Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie mają następujące znaczenie:
- Cennik – cennik Usług dostępny w Serwisie;
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 8:00-16:00;
- Dni wolne – dni nie będące Dniami roboczymi;
- Formularz rejestracyjny – dostępny w Serwisie formularz rejestracyjny pozwalający Usługobiorcy, poprzez jego skuteczne wypełnienie, na założenie Profilu w Serwisie oraz korzystanie z Usług;
- Konsument – podmiot będący konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
- Okres karencji – okres, w którym występuje możliwość przywrócenia korzystania z Usługi z zachowaniem konfiguracji oraz danych wprowadzonych przez Usługobiorcę;
- Okres testowy – z zasady jednorazowo, chyba, że w Serwisie wskazano inaczej, przysługujący Usługobiorcy, wskazany w Serwisie okres, w którym korzystanie z Usług jest darmowe, dający Usługobiorcy możliwość zapoznania się ze świadczonymi przez Usługodawcę Usługami bez konieczności zawierania odpłatnej umowy;
- Okres rozliczeniowy – okres za jaki następuje rozliczenie za korzystanie z Usług rozpoczynający się w dniu zawarcia Umowy, a kończący się z upływem dnia w kolejnym miesiącu, który datą odpowiada początkowemu dniowi zawarcia umowy, a gdy takiego dnia nie będzie w kolejnych miesiącach – w ostatnim dniu takiego miesiąca. W takim przypadku kolejny okres rozliczeniowy rozpoczyna się od pierwszego dnia następnego miesiąca. Okres rozliczeniowy ulega skróceniu w przypadku wcześniejszego rozwiązania umowy.
- Pakiet – właściwy pakiet oferowany przez Usługodawcę Usługobiorcy w związku ze świadczeniem Usług uzależniony od miesięcznej liczby usług
- Płatności cykliczne (rekurencyjne) – metoda płatności polegająca na automatycznym pobieraniu płatności ze wskazanej przez Usługobiorcę karty płatniczej za kolejne Okresy rozliczeniowe;
- Profil Usługobiorcy (Profil) – przydzielona danemu Usługobiorcy z związku ze świadczeniem Usługi przestrzeń w zasobach teleinformatycznych Usługodawcy, oznaczona indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem Usługobiorcy, za pośrednictwem której Usługobiorca ma dostęp do Systemu i może dokonywać określonych działań w ramach korzystania z Usługi;
- Regulamin – niniejszy regulamin;
- Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę pod adresem https://menter.pl/ , w ramach którego funkcjonuje System;
- Specyfikacja techniczna – wymogi techniczne, których spełnienie przez Usługobiorcę jest konieczne do prawidłowego świadczenia Usług, określone w Załączniku 1 do Regulaminu stanowiącego integralną część Regulaminu;
- System – oprogramowanie dostępne w modelu SaaS (Software as a Service) dostarczane Usługobiorcy przez Usługodawcę na podstawie niniejszej umowy przeznaczone do obsługi raportowania i pracy w systemach wyszczególnionych w Serwisie;
- Umowa – umowa o świadczenie Usług zawierana poprzez Serwis między Usługodawcą a Usługobiorcą na podstawie niniejszego Regulaminu, a także w oparciu o Cennik oraz ofertę zawartą w Serwisie (w tym m.in. informacje o Pakietach) posiadająca dla Usługobiorcy zawodowy charakter;
- Usługi – w zależności od sposobu korzystania z usług odpłatnie lub nieodpłatnie świadczone przez Usługodawcę drogą elektroniczną na rzecz Usługobiorców usługi za pośrednictwem Serwisu i na podstawie niniejszego regulaminu polegające przede wszystkim na zapewnieniu Usługobiorcy dostępu do Systemu, a także jego prawidłowego funkcjonowania na zasadach określonych w Regulaminie;
- Usługobiorca – podmiot korzystający z Usług na podstawie Umowy w celach związanych bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową nie będący Konsumentem;
- Usługodawca – CTF Sp. z o.o. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą 38-100 Strzyżów, ul. Sienkiewicza 11 wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Rzeszowa, XII Wydział Gospodarczy I Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000885406, NIP 8191673026, nr REGON 38822475300000, e-mail: kontakt@menter.pl ;
- Wsparcie techniczne / Wsparcie – wsparcie techniczne Usługodawcy w zakresie świadczonych Usług w trakcie trwania Umowy;
- Zgłoszenie problemu / Zgłoszenie – wiadomość wysłana przez Usługobiorcę Usługodawcy poprzez właściwy formularz dostępny w menu aplikacji, w której Usługobiorca opisuje problem techniczny / funkcjonalny związany z Usługami w celu uzyskania pomocy od Usługodawcy.
§ 2 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin reguluje warunki oraz sposób świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę, a także korzystania z tych usług przez Usługobiorców.
- Z uwagi na charakter Usług i fakt, że mają one na celu wsparcie w użytkowanie innego oprogramowania przez przedsiębiorców regulamin oraz Usługi nie są kierowane do Konsumentów.
- Dla skorzystania z Usług niezbędne jest przede wszystkim urządzenie z przeglądarką internetową z dostępem do Internetu oraz aktywna poczta e-mail. Szczegółowe warunki techniczne korzystania z Usług znajdują się w Specyfikacji technicznej.
§ 3 KORZYSTANIE Z USŁUG
- W celu skorzystania z Usług Usługobiorca powinien zarejestrować się w Serwisie tj. założyć w Serwisie Profil Usługobiorcy, podając właściwe, określone w Formularzu rejestracyjnym, dane (w tym dane dostępowe do Serwisu), a także zaakceptować niniejszy regulamin.
- W momencie wysłania do Usługodawcy przez Usługobiorcę Formularza rejestracyjnego, poprzez aktywację odpowiedniego przycisku podczas składania zamówienia przez Usługobiorcę, następuje zawarcie Umowy między Usługodawcą a Usługobiorcą, a Usługobiorca uzyskuje możliwość korzystania z Usług w ramach Okresu testowego.
- Usługobiorca ma możliwość zawarcia kolejnej, już odpłatnej, Umowy po zakończeniu Okresu testowego lub podczas jego trwania – co może się wiązać z uzyskaniem rabatu na pierwszy abonament za korzystanie z Usług. Informacja o ewentualnym rabacie zostanie umieszczona w Serwisie. Zawarcie takiej Umowy następuje przez konwertowanie przez Usługobiorcę usługi bezpłatnej na wersję płatną przy wykorzystaniu przeznaczonej do tego funkcji w Serwisie na zasadach określonych w Regulaminie.
- O zakończeniu trwania Okresu testowego i możliwości zawarcia odpłatnej Umowy Usługobiorca zostanie poinformowany drogą elektroniczną na przypisany do Profilu Usługobiorcy adres poczty elektronicznej.
- Usługobiorca może korzystać z Usług wyłącznie w związku z prowadzoną przez siebie sprzedażą towarów, a Usługodawca nie wyraża zgody na używanie zasobów i funkcji dostępnych w Serwisie w celu prowadzenia przez Usługobiorca działalności, która naruszałaby interes Usługodawcy, a zwłaszcza polegającej na sprzedaży usług, z których Usługobiorca korzysta na podstawie Umowy.
- Zabronione jest korzystanie przez Usługobiorcę w ramach Serwisu, Systemu bądź Usług z wszelkich rozwiązań automatyzujących korzystanie z Serwisu, Systemu bądź Usług (skrypty, boty, roboty itp.)
- W przypadku stwierdzenia przez Usługodawcę naruszenia przez Usługobiorcę §3 ust. 6 powyżej, Usługodawca będzie uprawniony do zablokowania dostępu do Systemu poprzez blokadę Profilu Usługobiorcy i rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia zgodnie z §6 ust. 4 lit. b.
- Zabronione jest korzystanie przez Usługobiorcę z Serwisu w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Usługodawcy, a także dostarczanie treści bezprawnych.
§ 4 ZAKRES USŁUG
- W ramach korzystania z Usług Usługobiorca przy wykorzystaniu usługi Profil Usługobiorcy może dodatkowo korzystać przede wszystkim z takich funkcji jak:
a. Raportowanie czasu pracy w systemach połączonych z systemem Menter
b. Kontrola realizacji projektów w systemie ClickUp
c. Kontrola pracy zespołu w systemie ClickUp - Szczegółowe informacje dotyczące funkcji Usług, dostępnych integracji Systemu, a także Pakietów znajdują się w Serwisie, a zwłaszcza w Cenniku.
§ 5 WSPARCIE TECHNICZNE
- W czasie obowiązywania Umowy Usługobiorca ma możliwość skorzystania ze zdalnego Wsparcia technicznego Usługodawcy w zakresie związanym z Usługami w ramach płatności za korzystanie z Usługi.
- Ze Wsparcia technicznego Usługobiorca może skorzystać wyłącznie przez wysłanie Zgłoszenia problemu do Usługodawcy poprzez formularz kontaktowy dostępny w menu systemu Menter.
- Zgłaszając błąd Usługobiorca wskazuje czego dotyczy zgłoszenie przez możliwie jak najbardziej dokładne opisanie w formularzu.
- Warunkiem korzystania ze Wsparcia technicznego przez Usługobiorcę jest brak zaległych płatności za Usługi po stronie Usługobiorcy.
- Wsparcie techniczne obejmuje pomoc w usuwaniu błędów w Systemie, które powstały w czasie korzystania z Usługi przez Usługobiorcę i dotyczą podstawowych Usług, a także ich funkcji, świadczonych przez Usługodawcę.
- Wsparcie techniczne nie ma zastosowania w stosunku do:
- Błędów, które powstały w wyniku ingerencji Usługobiorcy w ustawienia Usługi, a zwłaszcza Systemu, które nie są dostępne dla Usługobiorcy z poziomu panelu administracyjnego, widocznego dla każdego Usługobiorcy po zalogowaniu do Systemu, do których Usługobiorca uzyskał dostęp naruszając charakter Usługi,
- Błędów wynikających z niespełnienia przez Usługobiorcę wymogów technicznych niezbędnych do korzystania z Usługi wskazanych w Umowie.
- Wyróżnia się następujące kategorie błędów:
- Błąd główny – skutkuje niedostępnością Systemu lub jego głównych funkcji dla co najmniej 20% Usługobiorców;
- Błąd normalny – każdy inny błąd niż wymieniony w literze a).
- W przypadku gdy w danym miesiącu rozliczeniowym ponad 25% zgłoszonych przez Usługobiorcę błędów zostanie zgłoszonych niezgodnie z ust. 7 lub będzie fikcyjnych, Usługobiorca będzie zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia za świadczenie przez Usługodawcę usług w związku z tymi zgłoszeniami według stawki godzinowej wynoszącej 150 zł netto, za każdą rozpoczętą godzinę.
- Wsparcie techniczne:
- W stosunku do Błędów głównych realizowane jest w czasie:
- do 48 godzin i polega na zminimalizowaniu tych błędów lub ich efektów;
- do 72 godzin i polega na usunięciu tych błędów.
- W stosunku do innych błędów niż wskazane w literze a): realizowane zgodnie z możliwościami czasowymi oraz technicznymi Usługodawcy o czym Usługobiorca zostanie poinformowany.
- W stosunku do Błędów głównych realizowane jest w czasie:
- Usługodawca może zakwalifikować przedmiot zgłoszenia nie będący w ocenie Usługodawcy błędem jako funkcję, której wdrożenie weźmie pod uwagę rozwijając Usługi – w takim przypadku zgłoszenie nie jest traktowane jako podstawa do wyliczenia wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 8.
- Wsparcie techniczne realizowane jest wyłącznie w Dni robocze.
- W przypadku błędów zgłoszonych w Dni wolne termin na usunięcie błędów zaczyna biec od godziny 9:00 pierwszego Dnia roboczego następującego po Dniu wolnym, w którym został zgłoszony błąd.
- Usługobiorca może skorzystać ze wsparcia technicznego wykraczającego poza zakres wskazany w ust. 7 odpłatnie. Koszt takiego wsparcia, w tym szacowany, jest podawany przez Usługobiorcę, po zgłoszeniu przez Usługobiorcę zainteresowania taką usługą, w oparciu o stawkę godzinową wskazaną w Cenniku przed podjęciem decyzji o zleceniu usługi.
§ 6 OBOWIĄZYWANIE UMOWY
- Umowy o świadczenie odpłatnych Usług zawierane są na czas nieokreślony.
- Usługobiorca może w dowolnym momencie wypowiedzieć Umowę tj. trwale usunąć Profil zgłaszając to za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres: kontakt@menter.pl . Wiadomość powinna przyjść z adresu na której jest założone konto. Jeżeli rezygnacja przyjdzie przed okresem zakończenia aktualnej subskrypcji usunięcie konta nastąpi po jej wygaśnięciu.
- Usługodawca może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 7 dniowego okresu wypowiedzenia, z zastrzeżeniem ust. 4. Swoje ewentualne wypowiedzenie skieruje na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do jego Profilu w Serwisie.
- Prawo do rozwiązania umowy bez zachowania wskazanego w Regulaminie okresu wypowiedzenia przysługuje Usługodawcy w przypadku:
a. podania przez Usługobiorcę nieprawdziwych lub niekompletnych danych wymaganych w związku z Umową;
b. podejrzenia lub stwierdzenia faktu, że Usługobiorca korzysta z Usług w sposób niezgodny z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
c. podejrzenia, że Usługobiorca korzysta z Usług w sposób naruszający prawa osób trzecich.
§ 7 OKRES KARENCJI
- Okres karencji zaczyna biec:
a. w pierwszym dniu po bezskutecznym upływie terminu płatności wskazanego na fakturze VAT wystawionej za korzystanie z Usług przez Usługodawcę,
b. w pierwszym dniu po zawieszeniu Profilu Usługobiorcy,
c. w pierwszym dniu po upływie Okresu testowego.
- Okres karencji trwa maksymalnie przez okres 12 miesięcy lub do momentu:
a. cofnięcia zawieszenia usługi przez Usługobiorcę przez wybranie odpowiedniej opcji w Serwisie,
b. przekonwertowania Usług bezpłatnych po zakończeniu Okresu testowego w Usługi płatne,
c. właściwego opłacenia Usług w przypadku gdy przejście w Okres karencji wynikało z braku uregulowania należności za korzystanie z Usług w terminie wskazanym na fakturze VAT wystawionej przez Usługobiorcę.
- Okres karencji nie stanowi okresu, w którym Usługobiorca ma zapewnioną możliwość korzystania z pełnego zakresu Usług, a jedynie daje Usługobiorcy możliwość ponownego skorzystania z Usług z zachowaniem dotychczasowej konfiguracji Profilu Usługobiorcy oraz wprowadzonych przez Usługobiorcę danych.
- Z upływem Okresu karencji Usługodawca ma prawo usunąć trwale Profil Usługobiorcy co będzie równoznaczne z rozwiązaniem Umowy, a co się z tym wiąże wszystkie dane związane z Profilem zostaną usunięte.
§ 8 PŁATNOŚCI
- Szczegółowe informacje dotyczące płatności, a także bezpłatnego Okresu testowego, za Usługi, znajdują się w Cenniku dostępnym w Serwisie.
- Po zakończeniu każdego Okresu rozliczeniowego, w którym Usługobiorca korzystał z Usług i wystąpił po jego stronie obowiązek zapłaty Usługodawca wystawi i przekaże Usługobiorcy fakturę.
- W przypadku gdy Usługobiorca wypowie Umowę w trakcie trwania Okresu rozliczeniowego Usługobiorca wystawi i przekaże Usługobiorcy fakturę wyłącznie za okres, w którym Usługobiorca korzystał z Usług i wystąpił obowiązek zapłaty.
- Fakturę uznaje się za opłaconą w momencie wpływu całej kwoty na niej wskazanej na rachunek bankowy Usługodawcy.
- Usługobiorca wyraża zgodę na przekazywanie przez Usługodawcę faktur drogą elektroniczną na adres e-mail Usługobiorcy przypisany do jego Profilu.
- Usługobiorca może wybrać w Profilu Usługobiorcy opcję wykonywania płatności w sposób zautomatyzowany poprzez Płatności cykliczne tj. okresowe obciążanie rachunku Usługobiorcy kwotą stanowiącą należność za korzystanie z Usług za Okres rozliczeniowy.
- Wybranie opcji Płatności cyklicznych jest jednoznaczne z automatycznym opłacaniem płatności wynikających z zawartej Umowy za kolejne Okresy rozliczeniowe do momentu wypowiedzenia Umowy w zakresie świadczenia Usługi lub wycofania przez Usługobiorcę zgody na Płatności cykliczne w Profilu Usługobiorcy.
- W przypadku braku środków na rachunku, do którego zdefiniowana karta płatnicza jest przypisana, próba obciążenia zostanie ponowiona trzykrotnie po upływie 3, 10 i 14 dni. Gdy ostatnia próba obciążenia będzie nieskuteczna zaczyna biec okres karencji zgodnie z §7 Regulaminu.
- Usługobiorca może anulować Płatności cykliczne – za pośrednictwem Profilu Usługobiorcy – w dowolnym momencie, z tym zastrzeżeniem, że anulowanie tych płatności nie będzie miało zastosowania do trwającego w danym momencie Okresu rozliczeniowego.
- W Serwisie możliwe jest dokonywanie płatności tylko z wykorzystaniem karty płatniczej oraz płatności online. Nie jest możliwe dokonywanie płatności w Serwisie z wykorzystaniem tradycyjnego przelewu bezpośrednio na konto Usługodawcy.
- Rozliczenia transakcji kartą płatniczą i z wykorzystaniem płatności online przeprowadzane są za pośrednictwem paddle.com lub innego wybranego przez Usługobiorcę operatora płatności, oferowanego w Serwisie.
§ 9 REKLAMACJE
- W przypadku wystąpienia zastrzeżeń co do funkcjonowania Usług, a zwłaszcza Systemu, a także świadczenia Usług przez Usługodawcę, Usługobiorca może złożyć reklamację.
- Reklamację należy złożyć drogą elektroniczną:
a. na adres e-mail Usługodawcy: support@menter.pl lub
b. za pośrednictwem Serwisu przy wykorzystaniu formularza kontaktowego. - W zgłoszeniu reklamacyjnym, pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpatrzenia, należy wskazać łącznie:
a. login lub adres e-mail Usługobiorcy przypisany do niego w Serwisie,
b. przedmiot reklamacji tj. zastrzeżenia dotyczące Usług,
c. proponowany przez Usługobiorcę sposób rozstrzygnięcia reklamacji,
d. moment wystąpienia przesłanki reklamacyjnej,
e. moment uzyskania informacji o przesłance reklamacyjnej, o której mowa w literze d).>br>
- Termin na zgłoszenia reklamacji upływa:
a. po 20 dniach od dnia, o którym mowa w ust. 3 lit. e).
b. po 60 dniach od dnia, o którym mowa w ust. 3 lit. d).
- Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie 30 dni od dnia złożenia właściwego zgłoszenia reklamacyjnego.
- Rozstrzygnięcie reklamacyjne Usługodawca przekaże Usługobiorcy na adres e-mail przypisany do Profilu Usługobiorcy lub za pośrednictwem Serwisu, a w szczególności Profilu.
§ 10 ZASTRZEŻENIA
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność wyłącznie za szkody wyrządzone Usługobiorcy umyślnie. Wszelka inna odpowiedzialność Usługodawcy względem Usługobiorcy (w tym za utracone korzyści) zostaje wyłączona.
- Usługobiorca jako administrator danych osobowych wprowadzanych przez siebie do Systemu, za wyjątkiem danych w stosunku do których administratorem jest Usługodawca, odpowiada za wykonywanie i przechowywanie kopii zapasowych tych danych, a także innych wprowadzanych przez siebie treści.
- Usługodawca zastrzega, że mogą wystąpić przerwy lub zakłócenia w świadczeniu usług drogą elektroniczną i w udostępnianiu Serwisu, w tym Systemu, spowodowane modyfikacją, naprawą, modernizacją, rozbudową lub konserwacją systemu teleinformatycznego lub oprogramowania Usługodawcy mającego znaczenie dla funkcjonowania Usług.
- Usługodawca w każdym przypadku dokłada wszelkich starań, aby w jak największym stopniu ograniczyć negatywne skutki zaistniałych problemów technicznych oraz aby przerwy techniczne w możliwie najmniejszym stopniu ograniczały dostęp Usługobiorców do Usług.
- Usługodawca ma prawo do wykorzystania nazwy, adresu strony internetowej oraz logotypu Usługobiorcy na swoich stronach internetowych oraz w swoich materiałach promocyjnych w celu wskazania, że Usługobiorca korzysta lub korzystał z Usług, chyba że Usługobiorca sprzeciwi się temu.
- W celu rozwoju i ulepszania jakości świadczonych Usług, w tym Systemu, Usługodawca może wykorzystywać dane przetwarzane przez Usługobiorców przy wykorzystaniu Systemu\, za wyjątkiem danych osobowych klientów Usługobiorców, do dokonywania analiz.
- Usługodawca może publikować wyniki analiz, o których mowa w ustępie 6, ale wyłącznie w formie zbiorczych podsumowań dotyczących Usługobiorców w sposób uniemożliwiający odbiorcom tych analiz przypisanie danych do poszczególnych Usługobiorców.
§ 11 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Usługobiorcy, przekazanych podczas korzystania z Serwisu, jest Usługodawca.
- Administratorem danych osobowych osób innych niż Usługobiorca, przekazanych przez Usługobiorcę w związku z korzystaniem z Serwisu, jest Usługobiorca. Przetwarzanie przez Usługodawcę danych dotyczących osób innych niż Usługobiorca następuje na podstawie Umowy powierzenia przetwarzania danych, stanowiącej załącznik nr 2 do Regulaminu.
- Dane osobowe Usługobiorcy przetwarzane są głównie na podstawie umowy i w celu jej realizacji, zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Usługodawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Serwisie.
§ 12 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Regulamin jest dostępny w języku polskim
- Usługodawcy przysługuje prawo do zmiany niniejszego Regulaminu na zasadach określonych w niniejszym paragrafie.
- Usługodawca poinformuje Usługobiorców o proponowanych zmianach nie później niż w terminie 14 dni przed ich planowanym wejściem w życie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej przypisany do Profilu Usługobiorcy.
- Brak sprzeciwu Usługobiorcy wobec proponowanych zmian i dalsze korzystanie z Usług, pomimo poinformowania Usługobiorcy przez Usługodawcę o zmianach Regulaminu, jest równoznaczne z wyrażeniem na nie zgody.
- Do czasu wejścia w życie zmian Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem na koniec okresu obowiązywania dotychczasowego regulaminu.
- W przypadku gdy Usługobiorca nie wypowie umowy jednak sprzeciwi się zmianom – Umowa ulega rozwiązaniu z dniem poprzedzającym dzień wejścia zmian w życie.
- Wszelkie spory powstałe na gruncie niniejszego Regulaminu będą rozwiązywane przed sądem powszechnym właściwym ze względu na siedzibę Usługodawcy, w oparciu o przepisy prawa polskiego.
Załącznik 1: Specyfikacja techniczna
- W ramach korzystania z Usług Usługobiorca przy wykorzystaniu usługi Profil Usługobiorcy może dodatkowo korzystać przede wszystkim z takich funkcji jak:
a. raportowanie czasu pracy w systemach połączonych z serwisem Menter
b. kontrola realizacji projektów w systemach połączonych z systemem Menter
c. kontrola pracy zespołu w systemach połączonych z systemem Menter
- Określa się następujące wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Usług Menter.pl:
a. sprzęt komputerowy oraz stabilne podłączenie do Internetu,
b. nowoczesna przeglądarka Internetowa: np. Internet Explorer w wersji 11.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies lub Mozilla Firefox w wersji 50.0 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies, Google Chrome w wersji 50 lub nowszej z włączoną obsługą JavaScript i cookies. - Usługa może nie być dostępna na urządzeniach mobilnych. Konieczne jest korzystanie z nowoczesnej przeglądarki internetowej opisanej w pkt 2a niniejszej specyfikacji.
Załącznik 2: Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
Umowa powierzenia przetwarzania danych osobowych
(„Umowa”)
zawarta pomiędzy:
Użytkownikiem Usługi Menter.pl
zwanym dalej Administratorem
a
CTF Sp. z o.o. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą 38-100 Strzyżów, ul. Sienkiewicza 11 wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego – rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod nr KRS 0000885406, NIP 8191673026, nr REGON 38822475300000, o kapitale zakładowym w wysokości 5 000,00 zł, e-mail: kontakt@menter.pl ;
dostawcą usługi dostępnej pod adresem https://menter.pl/
zwanym dalej Przetwarzającym,
w związku z umową o świadczenie Usług zawartą pomiędzy Stronami poprzez Serwis https://menter.pl/ polegającą przede wszystkim na wsparciu Administratora w zarządzaniu sprzedażą („Umowa główna”).
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Administrator danych oświadcza, że posiada status administratora w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), dalej nazywanego „RODO”, w odniesieniu do danych osobowych wprowadzonych przez siebie za pośrednictwem serwisu https://menter.pl/ („Dane”), a zwłaszcza danych osobowych swoich klientów.
- Administrator w oparciu o niniejszą umowę tj. na zasadach oraz w zakresie w niej wskazanych, powierza Przetwarzającemu do przetwarzania Dane, a Przetwarzający zobowiązuje się do przetwarzania Danych w granicach określonych Umową oraz powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- Przetwarzający przetwarza dane osobowe wyłącznie na udokumentowane polecenie Administratora.
§ 2 ZAKRES PRZETWARZANIA
- Przetwarzanie Danych przez Przetwarzającego będzie następować wyłącznie w związku z realizacją Umowy głównej.
- Na podstawie Umowy Przetwarzający będzie przetwarzał tzw. dane zwykłe tj. nie podlegające dodatkowym regulacjom.
- W ramach realizacji Umowy przez Przetwarzającego przetwarzane będą Dane wprowadzane przez Administratora do systemu udostępnianego przez Przetwarzającego, w ramach usługi https://menter.pl/ związane z zarządzaniem sprzedażą prowadzoną przez Administratora. Przetwarzający przetwarzać będzie pracowników Administratora, a także dane klientów Administratora, a w szczególności imiona oraz nazwiska klientów, adresy zamieszkania/dostarczenia towarów, numery telefonów, adresy e-mail oraz informacje na temat składanych przez tych klientów zamówieniach.
§ 3 OŚWIADCZENIA I ZAPEWNIENIA
- Przetwarzający zapewnia, że osoby upoważnione przez niego do przetwarzania Danych będą zobowiązane do zachowania ich w tajemnicy lub będą podlegały odpowiedniemu ustawowemu obowiązkowi zachowania ich w tajemnicy.
- Przetwarzający podejmuje wszelkie środki wymagane przez właściwe przepisy prawa, w szczególności w oparciu o art. 32 RODO, zgodnie z którym Przetwarzający wdraża odpowiednie środki techniczne oraz organizacyjne, uwzględniając stan wiedzy technicznej, koszt wdrożenia oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
- Administrator oświadcza, że ma podstawy prawne do przetwarzania Danych wprowadzanych przez siebie do systemu https://menter.pl/, a powierzenie Danych Przetwarzającemu nie naruszy praw osób trzecich.
§ 4 WSPÓŁPRACA STRON
- Mając na uwadze charakter przetwarzania Przetwarzający w miarę możliwości pomaga Administratorowi w wywiązaniu się z obowiązku odpowiadania na żądanie osoby, której dane dotyczą w zakresie wykonywania jej praw wynikających z rozdziału III RODO.
- Uwzględniając charakter przetwarzania oraz dostępne Przetwarzającemu informacje, Przetwarzający pomaga Administratorowi wywiązać się z obowiązków określonych w art. 32-36 RODO.
- Przetwarzający udostępnia Administratorowi wszelkie informacje niezbędne do wykazania spełnienia obowiązków określonych w art. 28 RODO oraz umożliwia Administratorowi lub audytorowi upoważnionemu przez Administratora przeprowadzenia audytów, w tym inspekcji po ustaleniu terminu między Stronami. Wszelkie kontrole odbywać się będą w godzinach pracy i obecności Przetwarzającego.
- W związku z obowiązkiem określonym w ust. 3, Przetwarzający niezwłocznie poinformuje Administratora, jeżeli jego zdaniem wydane mu polecenie stanowi naruszenie RODO lub innych przepisów prawa Unii Europejskiej lub polskich przepisów prawa powszechnie obowiązującego, dotyczących ochrony danych.
§ 5 PODPOWIERZENIE DANYCH
- Przetwarzający przestrzega warunków korzystania z usług innego podmiotu przetwarzającego wynikających z właściwych przepisów prawa. Podpowierzenie Danych następuje na podstawie stosownej umowy lub innego instrumentu prawnego, które podlegają prawu Unii lub prawu państwa członkowskiego.
- W przypadku podpowierzenia danych przez Przetwarzającego kolejnemu podmiotowi („Kolejny Przetwarzający”) podmiot ten obowiązywać będą odpowiednio takie same obowiązki ochrony danych jak w umowie lub innym akcie prawnym między Administratorem a Przetwarzającym, a w szczególności obowiązek zapewnienia wystarczających gwarancji wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie odpowiadało właściwym przepisom prawa, w szczególności wymogom wynikającym z RODO.
- Przetwarzający korzysta z usług innego podmiotu przetwarzającego tj.:
- OVH Sp. z o.o.
Swobodna 1
50-088 Wrocław
NIP: 8992520556
REGON: 933029040 - Hetzner Online GmbH
25
91710 Gunzenhausen
Deutschland
Tel.: +49 (0)9831 505-0
E-Mail: info@hetzner.com - Spółki Przetwarzającego w innych krajach
- Osoby współpracujące z Przetwarzającym na podstawie umów cywilnoprawnych, wspierające jego bieżącą działalność
- OVH Sp. z o.o.
§ 6 ZAKOŃCZENIE UMOWY
- Niniejsza umowa ulega rozwiązaniu z chwilą rozwiązania Umowy głównej.
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszej Umowie zastosowanie ma Regulamin Serwisu https://menter.pl/, dostępny w Serwisie oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Po zakończeniu Umowy – zależnie od decyzji Administratora Przetwarzający usuwa przetwarzane na podstawie Umowy dane osobowe lub zwraca Administratorowi wszelkie dane osobowe, chyba że właściwe przepisy (Unii Europejskiej lub krajowe) nakazują przechowywanie danych osobowych.